onsdag 28 oktober 2009

Gaza

I dag fick jag veta att min ansökan om att få åka in i Gaza beviljats. I vanlig ordning hörde hela kontoret hur jag tjoade av glädje. Det känns helt fantastiskt. Ingen från IM har varit inne i Gaza och besökt verksamheten där på flera år. Och nu ska jag åka dit. Vilket privilegium.
Det ska bli fint att träffa Susan och de andra kollegorna som under svåra omständigheter arbetar med att göra livet bättre för barn med funktionsnedsättningar och deras familjer. Jag liksom andra har sett bilder från Gaza och kanske har vi försökt föreställa oss hur det är att leva där. Jag ska så gott jag kan berätta mina upplevelser därifrån.
Jag åker till Tel Aviv på söndag den 1 november och reser till Gaza dagen efter.

2 kommentarer:

  1. You go girl!

    (ett tips är att gå in i dina inställnignar och göra så att alla kan kommentera, nu måste man ha konto och grejor.. onödigt och dumt)

    SvaraRadera
  2. I second that! You go girl!
    Ser fram emot att läsa!

    SvaraRadera