lördag 31 oktober 2009

Packad och klar

Om sanningen ska fram så anlitade jag konsulthjälp med packningen. Min kära väninna Ingela kom hit och hjälpte mig med högarna.Underdelar i en hög. Skjortor i en. Och t-tröjor i en annan. Ja ja, man kan inte vara bra på allt. Nu är både resväskan och jag ready to go.
Taxin som ska ta mig från Hjärup till Malmö C 04.45 är beställd. (Det går inga tåg härifrån så dags en söndag.) Och 05.22 går tåget från Malmö till Kastrup. Jag ska möta Micael Fagerberg, mitt ressällskap tillika chef för IMs internationella avdelning, på perrongen. Han har aldrig träffat uppiottanmonica. Hon är inte alls så livlig som den senare versionen. Planet går 07.10 och vi ska vara framme i Tel Aviv strax efter 14. Där ska det stå en man med en skylt med våra namn på. Det har jag aldrig varit med om förr. Det är i alla fall han, skyltmannen, som ska ta oss vidare till Jerusalem.
Ska se om jag kan skriva lite från Kastrup. Annars hör ni av mig så snart jag hittar en uppkoppling. Om jag hittar en.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar