lördag 28 november 2009

Nu är julen här



I dag var det dags för IMs traditionella julmarknad i Stadshallen i Lund. Det känns som att den har funnits hela mitt liv, men jag vet inte. Är det någon som vet? Jag vet i alla fall att mina föräldrar besökt julmarknaden i alla år. Jag kunde ha frågat personerna på bilden ovan, Günther och Margareta Liebisch, som jobbat på och med IM i många år och Stefan Holmström, son till IMs grundare Britta Holmström. Men det gjorde jag inte. Det var korkat.
I dag kunde besökarna köpa second hand-grejer, IM Fair Trade-varor, ta lotter och lyssna på musik. Och så bjöds det teater för de minsta.



Catarina Nkembo gjorde reklam för IM ute på Stortorget.




Olof Samuelsson, IMs Mr Julmarknad, fanns så klart där och höll i trådarna tillsammans med många härliga volontärer.





Malteser/toypudeln Blanca var i utan konkurrens sötast i Stadshallen!


Vid pennan för IM,

/ Monica Brundin Danielsson

Mer om IMs verksamhet på www.manniskohjalp.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar