söndag 1 november 2009

Wien

Vi fick croissant på flyget precis som Micael förutspådde. Märklig föda att servera i ett flygplan med tanke på hur smuliga och svårätna croissanter är. Nu har vi i alla fall klarat av första etappen av vår resa mot Jerusalem. Just nu sitter vi och dricker kaffe på ett fik på flygplatsen i Wien medan våra blivande medpassagerarer köar till gaten. Vi ser den noch dem från vår position vid cafébordet och tänker inte resa oss förrän vi måste. Jag längtar mer och mer efter att komma fram. Det ska bli så spännande att träffa Susan i Gaza som jag redan tycker att jag känner men som jag ännu inte träffat. Under kriget som utbröt vid jultid  förra året kommunicerade jag med Susan så gott som varje dag via Lillrut. De dagar vi inte hörde något växte oron. Men varje gång det var tyst från Gaza berodde det på att Susan inte haft någon el att ladda mobilen med. Jag minns lättnaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar